Turistické a cyklistické trasy v okolí zámku Častolovice

Žamberk - České Libchavy - Potštejn (hrad) - Rychnov nad Kněžnou (zámek, muzeum Orlických hor, synagoga - Památník Karla Poláčka) - Doudleby (zámek) - Častolovice (zámek)

Celková délka: 27,5 km. Vracet se můžete i po trase Častolovice – Kostelec nad Orlicí – Vamberk (muzeum krajky) - Žamberk

Cyklistická trasa: Kostelec nad Orlicí – zámek Častolovice – Lično – rozhledna Osičina – zámek Opočno –  Trnov – Černíkovice – Častolovice – Kostelec nad Orlicí

Z náměstí v Kostelci nad Orlicí směřujte na hlavní silnici, kde odbočíte nalevo a pošlapete až do Častolovic. Po prohlídce zámku a parku odbočte napravo, směrem na Solnice a po 300 metrech se dejte vlevo po cyklotrase číslo 4314 a jeďte až do obce Hřibiny a následně do obcí Ledská a Lično. Tady odbočíte vpravo na Voděrady a dál na Přepychy, Vojenice až k odbočce k rozhledně na vrchu Osičina. Jakmile si užijete pěkného výhledu, nasednete znovu na kola a vyrazíte na Záhornice. V obci Přepychy odbočíte napravo a budete pokračovat až do Opočna, kde nezapomeňte navštívit úchvatný zámek. Poté pojedete na Semechnice, Trnov, Voděrady a Houdkovice, kde se vydáte nalevo na Černíkovice. Projedete obcí Byzhradec na Solnici, 900 m za obcí Byzhradec uhnete na Černíkovice, pak na Ličko a podél říčky Bělá až dorazíte na křižovatku, kde se dáte nalevo na Třebešov. Na příští křižovatce si vyberete směr napravo na Libel a opět vpravo na Častolovice. Jakmile sjedete na hlavní silnici, dáte se nalevo a směřujete do Kostelce nad Orlicí.

Celková délka: Celkem ujedete 52 km na lehké trati pro MTB, silniční a trekingová kola.

Kostelec nad Orlicí - Častolovice (zámecký park) - Malá Ledská - Ledská - Hoděčín - Lično - Uhřínovice - Voděrady - Vojenice (rozhledna) - Záhornice - Zádolí - Trnov - Hroška - Ještětice - Solnice - Domašín - Libel - Častolovice (zámecký park) – Kostelec nad Orlicí

Celková délka: 41 km

Kostelec nad Orlicí - Častolovice (zámecký park) - Libel - Třebešov - Černíkovice - Byzhradec - Hroška - Trnov - Zádolí - Záhornice - Vojenice (rozhledna) - Voděrady - Uhřínovice - Lično - Libel - Častolovice (zámecký park) - Kostelec nad Orlicí

Celková délka: 53,5 km

Častolovice – Deštné v Orlických horách, Zákoutí

Z Častolovic se vydáte po málo užívaní veřejné komunikaci II/318 směrem na Synkov a Rychnov nad Kněžnou. Potom pokračujte oi silnicích III. třídy a po zpevněných místních komunikacích na Panskou Habrovou, Prorubky, Kačerov, Uhřínov, Luisino údolí až do cíle Deštné, Zákoutí. Cestou očekávejte překonávání menších i větších výškových rozdílů.

Celková délka: Ujedete 34 km po nevyznačených trasách, při jízdě využíváte silniční značení.